Bella på skogsvandring :)

Tips till våra boende

Hemförsäkring - En hemförsäkring ska finnas tecknad. Mycket bra att ha om det händer någonting och är mycket prisvärd till vad som ingår.

Elabonnemang - Ett rörligt eller bundet avtal är alltid billigare än ett tillsvidareavtal. Glöm inte att teckna abonnemanget några dagar innan        inflyttning. Se nedan för mer info.

Små fel - Det är många gånger enklare för oss att ordna ett litet fel än att laga ett större senare, så var inte rädda att säga till oss om det är något. Det kostar ingenting och vi är här för att ni ska få ett så bra boende som möjligt. 

Avlopp - Säg till innan era avlopp blir helt täppta. Att åtgärda problemet innan det blivit för täppt tar oftast bara fem (5) min, är det helt täppt tar det oftast betydligt längre tid att åtgärda. 

Termostater - En termostat öppnas moturs och stängs medurs. Den ska normalt sett alltid stå helt öppen, vrid tills det tar stopp. Vill ni stänga av den på sommaren stäng då den inte helt utan ställ den på ettan (1), så att den inte fastnar. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elabonnemang - Nätagare

 

Saleboda:       Nätägare är Rödeby Energi. Ert lägenhetsnummer som står på kontraktet uppe till höger är viktigt att ha till hands. 

Tving:             Nätägare är Eon. Ert lägenhetsnummer som står på kontraktet uppe till höger är viktigt att ha till hands. 

Torhamn:        Nätägare är Eon. Ert lägenhetsnummer som står på kontraktet uppe till höger är viktigt att ha till hands. 

Holmsjö:         Nätägare är Rödeby Energi. Ert lägenhetsnummer som står på kontraktet uppe till höger är viktigt att ha till hands. 

Kallinge:         Nätägare är Miljöteknik. Ert lägenhetsnummer som står på karmen till höger om er ytterdörr på utsidan är viktigt att ha till hands.

Bräkne-Hoby: Nätägare är Eon. Ert lägenhetsnummer som står på kontraktet uppe till höger är viktigt att ha till hands. 

 

 

 

 

 

gallery/attachments-Image-250px-Medurs.svg